Hip-Hop Modasının Kısa Tarihi -2. Bölüm-

Başla

||Flow Radyo’da Haziran ayı boyunca yazdığım Hip-Hop Modasının Kısa Tarihi serisi||

Dapper Dan’in bırakışı, Rap’in sertleşmeye ve
daha özgün bir şeye doğru tarzı kayması yaşaması ile aynı zamana denk
geldi. Rapçiler de lüksün basamaklarında hızlanıyorlardı. Wu Tang Clan,
kendi markası olan Wu Wear’i piyasaya sürdüğünde, Neslin sanatçıları
neyi teşvik edebileceklerini ve nasıl ödüllendirildiklerini kontrol
edebildiklerini fark ettiler.

KENT MODASI DEĞİŞİYOR

“Reddedilmeyi”
bir tarz beyanına dönüştürdüler, onlar gibi, en azından ancak sisteme
en fazla tahammül edebilmiş hayranlar için kıyafetler yarattılar.
Müzikleri gibi kıyafetleri de gerçeği yansıtıyordu. Bol kot pantolon,
beyzbol ceket ve Timberlands giyen, bunu adeta üniforması yapmış Wu Tang
gibi Suç ve Ceza’dan daha kalın bir FBI dosyanız varsa, bunlar sizin de
giydiğiniz şeylerdi.

DeLeon, “Sen “kentsel modası”nın
yükselişini yaşadın” diyor. “Bir ton markanız var. Özellikle pazardaki
bu boşluğu gören rapçiler tarafından başlatılan çok sayıda markanız
oldu, ‘Tamam, moda markaları dinleyicilerimizle ve izleyicilerimize
hitap etmeyi başaramıyor, o zaman hakikaten o dünya için yeni bişiler
yaratalım. ”

Kıyafetlerin yanı sıra kendi içkilerini ve
purolarını yarattılar, rap videolarında görünen ürünlerinden satış
yapmaktan mutlu olan markalardan aldıkları donuk tepkilerden bıktılar
ama yine de markalar rapçiler için birçok şey yapmaya hazırdı.

  • Facebook
  • Twitter

Daha
sonra sahneye Pharrel çıktı, Hip-Hop giyime yeni şeyler eklerken de hiç
çekinmedi, daha “sokak” çantalar, paten, punk esintisi, Japon sokak
tarzı. Kanye West’in pembe sırtçantası kullandığı ama hala satışlarda
50Cent’i geçtiği bir dönem yarattı. Pharrel sonrası Hip-Hop giyim
tutarlılığını kaybetti fakat yeni bir renk yarattı.

Rap
listelerde tırmanırken dışarıda olan duruşunu kaybetti. En büyük
sanatçıları – pop yıldızlarını yerinden etti, sonra ise pop yıldızı
oldu. Şimdi, cebi şişen  herhangi bir rapçi, istediği kadar Fendi
alabilir. Spotify’ın Rap Caviar’ında yer edinin ve Louis Vuitton
muhtemelen size Instagram’daki tüm postlarınıza yetecek kadar giyecek
göndersin. Business of Fashion’ın editör yardımcısı Christopher Morency
“Lüks markalar, rapçilerin kültürel diyaloga hükmettiği gerçeğini
kavradı” diyor. Markalar ya gemide ya da dışarıda kalacaktı.

DeLeon
Rap modasını iki döneme ayırıyor: Pharrell’dan önce ve sonra. Kıyafet
daha önce aidiyet ile ilgiliydi, şimdi de hip-hop’a hakimiyet ve
gösteriş ile ilgi. 

  • Facebook
  • Twitter

MODA HAFTASI

Moda
haftalarında ön plana çıkan ilk rapçiler arasında, en başından ilginç ve
ezoterikliği ile ün kazanan ve modayı kimliğinin ayrılmaz bir parçası
haline getiren ASAP Rocky ve Kanye vardı. Markalar ve sanatçılar
arasındaki gerçek işbirliğine kapılarını açtılar.

2016’da
ASAP Rocky, Dior Homme’in ilk siyah yüzü oldu, ancak kampanya, lüks bir
evden fazlasıydı. Morency, “[o zamanlar] Dior Homme yaratıcı yönetmeni
Kris van Assche ve Rocky arasındaki ilişki yıllar öncesine dayanıyor”
diyor. “İlk başta Dior Homme’i çeken Rocky oldu, tam tersi değil”

İlk
an dışında, ikinci basamaktan itibaren, Moda ve Rap derinlemesine
simbiyotik bir ilişki içine girmiştir. Son iki yılda, Louis Vuitton,
Marc Jacobs ve Saint Laurent, genç kitleleri var olan kitlelerinin
yerine almaya çalışıyor ve bu hareketin bir parçası olarak
rap-çerçevesinde reklam kampanyaları yayınlıyorlar.

Morency,
“Yeni lüks tüketici Milenyum Doğumlular” diyor. “2025 yılına kadar,
küresel kişisel lüks giyim pazarının yüzde 45’ini oluşturacaklar. Lüks
markalar, bu nesilde bilinirlik istiyorlarsa, rapçileri kucaklamak
zorunda kalacaklar, ancak bu kucaklamanın özgün olması gerekiyor. ”

  • Facebook
  • Twitter

Modayla
ilgilenenler için, İyi haberler bu kadar. Hip-hop, müzikte en yaratıcı
akımlardan biri ve artık bu akım gardroplarımıza kadar uzanabiliyor.
Sokak giyiminin yükselişi, yükseklerin alçalması ve unisex moda akımıyla
beraber yepyeni bir soluk yarattı, giyim devleri hala buna adapte
olmaya çalışırken, bir sonraki bölümde Hip-Hop giyiminin geçmişten bu
yana olan tarzlarına ve bu tarzları günümüzde nasıl giyebileceğimize
bakacağız. İyi haftalar Flow Okuru.

|| Bu yazı,
Fashionbeans.com’da Tom Banhan tarafından yazılan “The Story Of Hip-Hop
Style, From Run DMC To ASAP Rocky” yazısının çevirisidir ||

Cenk Durlu @cenkdurlu

Cenk Durlu

HipHop kültürü üzerine düşünüyor, araştırıyor, yazıyor ve Aynı zamanda Şehir ve Ritim Podcastini / Websitesini hazırlıyorum

Bir cevap yazın

Your email address will not be published.

Selam, paylaşmaya ne dersin?

Şehir ve Ritim, tamamiyle bağımsız bir girişim olarak hem Türkçe Rap hem de Hip-Hop kültürü üzerine eşsiz içerikler üreten bir site olarak gücünü okuyucusundan alıyor. Eğer okuduğunu beğendiysen paylaşarak gücümüze güç kat